"Unga invandrare siktar högre än svenskar"

Att invandrungdomar är mer ambitiösa och har starkare materiella drifkrafter än svenskfödda är positiva nyheter. Det visar att alla vi som är invandrföräldrar har kämpat väl..Vi har tutat i våra barns huvud, åtminstone jag och mina invandrarvänninor, vi har i åratal tutat i våra barns huvud att utbildning lönar sig. och våra barn lärde sig läxan. Alla hot om "lär du dig inte språket, kommer du ingen stans här i livet "
"Du måste lära dig att kämpa 110 gånger mer än dina svenska kompisar" "De har ju språket gratis, det har du inte "osv..
Jag minns kampen under tiden barnen var små och gick i skolan, deras kamp och min egen.  

Det sorgliga att hela tiden gör vi skillnad på svenskfödda och invandrarfödda.. Jag tror att det är dags för oss att sluta att kalla barn som är Sverigefödda för invadrare, oavsett syftet. De är inte unga "invandrare" det låter så skjukt, vilket ord, dem är unga som vilka ungdomar som helst, men föräldrarna har invandrat, en del för 30, 40 år sen.. 
 

 


Första gången jag vågade vifta med svenska flaggan!

Året var -94. Sverige hade vunnit brons i fotboll-WM, och jag kände för att gå ut och visa min stolthet över våra fotbollskillar. Jag försökte intala mig själv att det var OK och vara på Rålis, jag kände ju gemenskap med  Martin Dahlin. Vi är båda svarta. Han var min alibi. Men att vifta med den svenska flaggan som alla andra svenskar skulle jag inte göra. Punkt slut. Men efter att ha dividerat med mig själv så bestämde jag mig att köpa 50 cm gul och blå band på tygaffären och gjorde en rosett som jag sedan hängde lite diskret på min två-årigas vagn. Efteråt förstod jag varför jag hade reagerat så konstigt och kom fram till att självklart  kunde jag vifta med flaggan. Den är också min! Gud vad jag älskar denna flagga och detta land......

GRATTIS SVERIGE!

Varför palestinierna?????

Frågor som jag får från "dem" som tycker illa om mitt engagemang för det palestinska folket:

Varför bryr dig inte om hur människor i Afrika har det?
Varför kan du inte engagera dig i kampen mot Hiv/AIDS? Och försöker syfta på min hudfärg. Som om frågor om frihet, mänskliga rättigheter och demokrati har hudfärg. Menar du att  svenskarna skulle inte ha engagerat sig  för människorna i Sydafrika.  Eller menar du att frihet, mänskliga rättigheter och demokrati är något som är den vita människans påfund?



hits