Toalettsnusk

Det här med blogg är inte så enkelt. En del tycks alltid ha tid och ork att skriva dagligen eller då och då. Jag måste säga att jag tillhör dem som tycker att det är roligt men å andra sidan vet jag inte om jag alltid har något  som jag vill dela med andra, för att jag tycker att meningen med blogg att man vill dela sina tankar med andra människor. Sedan ska jag erkänna att jag är språkkänslig. Jag vill att allt jag skriver ska vara korrekt. Jag menar orden  jag stavar men även grammatisk . Men jag har bestämt mig för att fortsätta skriva, jag vill bara be den som läser att ha lite förståelse. Jag kämpar dagligen med svenskan. 

Jag har en bekant till mig som är antibloggare, han  berättade för mig om  hur han ser på det här med bloggandet. Han är i 50-årsldern och kommer från Norrland, en trevlig prick (som alla norrlänningar).
 Han sa till mig: Mariam, du behöver inte alltid ha nåt att skriva om, folk kan ju skriva det mest korkade som:  Jag kissade nyss och glömde spola efter mig, som om det vore hela världen.. Förstår du hur korkad det är!

Korkad är det väl inte,  för oss tjejer och många andra män som tycker att det är viktigt med toaletthygien.
 Förresten, vet du att många skolelever struntar i att gå på toaletten pga all snusk, för att inte tala om hur det påverkar deras hälsa. Jag log brett och sa: erkänn att det är bra med bloggandet ändå.




Kommentarer:
Postat av: Margareta Israelsson

Du har blivit utmanad. Läs mer på min hemsida/blogg:

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=278

hälsningar
Margareta


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits