Du finns alltid i minnet..



I maj 2005 omkom min vänninas dotter i en bilolycka i Sharm Elsheikh i Egypten. Hon var 26 år gammal, hade drömjobbet på ett lyxigt hotell, i Egyptens riviera. Samar var som en dotter för mig. Jag var med hennes mamma under förlossningen när hon föddes. Våra döttrar umgicks och var som systrar under åren då Samar och hennes mamma  bodde i Sverige. Trots att de hade flyttat hem, hade vi kvar vår kontakt, vi sågs och umgicks varje gång jag besökte Kairo. Jag och hela min familj tog hennes död väldigt hårt. Det lustiga är att samma dag som Samar begravdes i Kairo, satte jag tillsammans med några väninnor och mina döttrar och mindes Samar så som hon var. Då visste ingen att hon var död och att hon begravdes just den stunden. Samtalet om att Samar var död fick jag, en timme senare när jag kom hem.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits