Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!

 

Hej eller Salam som betyder fred på arabiska!

Här kan du läsa och utbyta tankar och idéer om det som jag grubblar över. Jag är bland annat mamma, mormor och politiker från Sundbyberg. Född i Shoubra, en förort till Kairo för drygt 50 år sedan. Min far kom till Egypten från Eritrea, min mor är egyptiska. Jag hamnade i Sverige genom äktenskapet, blott tjugo år gammal. I juli i år har jag haft Sverige som mitt hemland i 30 år. Är jag fortfarande invandrare? Det frågade min trettonåriga dotter häromdagen. Först var jag tyst ett tag, ni vet som förädrar kan vara ibland, om det beror på att man är disträ, trött, har inget svar mm vet jag inte. Den här gången tyckte jag att jag behövde tid för att grubbla på vad min dotter sade. Hur känner jag mig? Vem är jag egentligen? Är jag invandrare, svensk eller både och. 


Kommentarer:
Postat av: Veronica Palm

Kul. Ska med intresse följa din blogg.

Veronica

Postat av: Nathalie Sundesten Landin

Roligt Mariam! Du behövs i bloggosfären.

Kram Nathalie

2005-08-25 @ 16:55:40
URL: http://nathalielandin.blogspot.com
Postat av: Birgit Fredriksson

Jag är djupt chockerad av att hört dig berätta på radion idag att du samtalat med dessa fanatiska religiösa danska muslimer och att du uppmanat dem att försöka få till stånd en bojkott av danska varor. En person som har så litet förståelse och respekt för det samhälle hon valt att invandra till är absolut ingen värdig socialdemokratisk representant i riksdagen.
Jag skäms som socaildemokrat.
Birgit Fredriksson

2006-02-09 @ 22:48:10

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits